Reis van ‘s Heerenberg naar Godin

Deel I – De reis van de Heldin| mijn bijzondere Expert Mandalacoaching verhaal

Sinds de tachtiger jaren van de vorige eeuw ben ik al bezig mij eigen verhaal te schrijven. Dat is niet zo moeilijk, want in mijn leven zijn vele zaken niet zo vanzelfsprekend. Zo werd ik bijvoorbeeld net na de oorlog in 1945 geboren en had ik een linkerhand die anders was dan mijn rechter. Dat werkte vanzelfsprekend in op het jonge kind dat ik toen was.  Maar het leerde mij ook veel, nog zonder kennis, lelieblank – tabula rasa – wist ik al hoe het was om voor jezelf op te komen. Ik ging als zesjarige met de bus vanuit onze woonplaats
‘s Heerenberg naar Doetinchem, waar mijn school stond.

Maar evengoed stapte ik onderweg uit met mijn vriendinnetje omdat ik het wel fijn vond met haar mee naar huis te gaan: een boerderij in het weidelandschap, gevormd door hagelwitte sneeuw.  Bang was ik niet en ik dacht dat het allemaal best kon.
Mijn ouders waren een andere mening toegedaan en ik werd opgehaald door mijn zus.

Ook op school had ik zo mijn eigen ideeën over wat wel en niet mogelijk was. Wel hield ik het voor ‘good deal’ om mijn waarheid voor ogen te houden, eerlijk te zijn naar mijn klasgenootjes en  – zoals ik later ontdekte – me in het midden van de groep op te houden. Niet dat ik me dat bewust was, maar op oude foto’s uit die tijd kun je dat wel zien.

Danka presents her newest book

Op de een of andere manier heb ik duidelijk gekozen voor mijn eigen weg. Nu ik daaraan terug denk lijkt het vanzelfsprekend dat ik ook later die weg heb vervolgd en doorgezet. Bij mijn geboorte had ik immers via mijn geboortenaam – Dina de  ‘Koninklijke Moed’ kwaliteit meegekregen, dus daaraan had ik nooit tekort. Ik dacht dat ik alles wat ik wilde kon. En zo werd ik Kleuterleidster – illustrator – secretaresse met mijn gehandicapte hand – speelde ik piano, omdat ik dat zo graag wilde en werd drogist omdat het nodig was voor mijn Natuurvoedingswinkel. Later behaalde ik mijn Tekentherapeut diploma en ging ik mij bekwamen in de Mandala en de Numerologie.  Ik werd bekend onder het predikaat ‘Natuurgenezer’ omdat mijn werkveld breed was en ik vele componenten ernaast gebruikte om mijn vak uit te oefenen.

Toen ik in 1998 naar Arnhem verhuisde, dacht ik dat ik verder mijn hele leven als kunstenaar zou doorbrengen. Maar niets was minder waar: binnen enkele maanden stond ik opnieuw voor groepen in het Dominicanenklooster te Huissen, waar ik nog steeds als Freelancer werkzaam ben. Ik geef daar zomer- en winterweken, weekenden en Interactieve lezingen of presentaties, al gelang de behoefte van de cursisten en volgers.IMG_2416

En dan, na vele omwegen en nog specifieke coaching en management trajecten – zoals die bij Marijke Eggink (Wat werkt werkt) en Nisandeh Nehta (Open Circles) – heb ik alsnog de stoute schoenen aangetrokken om mijn eigen Educatief Mandala Instituut te grondvesten. Momenteel geef ik een drie jarige opleiding tot Mandala & Numerologie docent en doe dat in het Dominicanenklooster te Huissen. Inmiddels heeft het Instituut een vrijwilligersteam om te zoenen, met Mieke Mudde,  Willemien Geurts en Dorothea Waalder als docenten en Antje Dijkstra als Coach beeldend/docent.  Er zijn vier studenten in het 1ste lesjaar en 4  studenten in het Gevorderden 2de lesjaar. Volgend jaar hopen wij het 3de jaar ook te moge voortzetten en weer een nieuw jaar te starten. De koninklijke moed die ik meekreeg in mijn geboortenaam Dina werd aangevuld met de door mijzelf gekozen roepnaam Danka, die mij het Meestergetal 22 opleverde: Mijn Missie.
eitempera danka 1b K

Mijn Lotsbestemmingsgetal is 33 dat duit op Dienstbaarheid in al wat ik doe en daaruit vloeit mijn passie voor mijn vakgebied voort, de zorg voor mijn medemens en het willen doorgeven van datgene wat voor mij in al die wonderlijke jaren zo belangrijk en vervullend was. Ik dank voor het leven dat ik ondanks alles gekregen heb vanuit het diepst van mijn hart en geef met alle liefde die in mij is mijn kennis door aan eenieder die het nodig heeft.

About dhdakini

I am Danka Husken. I grounded the Educatief Mandala Institute. It is my biggest desire to bring creativity back into your life. I teach you about your potential power and the possibility to chance your life. I, therefore, use the tools of drawing Mandalas, research and Numerology, bringing creativity and insight into your mind.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

